Σύνδρομο Διάσπασης Προσοχής

 

Σύνδρομο Διάσπασης Προσοχής...

Μέχρι το 2000 τα πράγματα ήταν απλά.

Ήθελες να συγκεντρωθείς σε μια συγκεκριμένη εργασία (διάβασμα, ταινία, ξεκούραση, συζήτηση κτλ) και οι μόνες διακοπές που είχες μπορεί να προερχόταν από το σταθερό σου τηλέφωνο και από 4-5 mails μέσα στην μέρα.

 

10 χρόνια μετά..

Η κατάσταση για έναν επαγγελματία ή φοιτητή, έχει ως εξής: Στα 1000 λεπτά της μέρας που είναι ξύπνιος δέχεται με μετριοπαθείς υπολογισμούς περίπου 100 διακοπές. 10 τηλεφωνήματα, 10 sms, 20 mails, 50 μηνύματα στον messenger, 10 μηνύματα στο facebook.

Αυτό σημαίνει τουλάχιστον μία διακοπή ανά δεκάλεπτο ή 6 φορές περισσότερες διακοπές από ότι το 2000. Πως να συγκεντρωθείς μετά σε αυτό που έκανες όταν έχεις διάλειμμα κάθε 10 λεπτά?

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν έχει ιδιαίτερες ικανότητες στο να κάνει πολλά πράγματα ταυτόχρονα, όπως οι υπολογιστές. Δεν εννοώ να μιλάμε στο τηλέφωνο και να κόβουμε ψωμί, αλλά να λύνουμε ένα πρόβλημα μαθηματικών και να μιλάμε ταυτόχρονα με κάποιον δίπλα μας . Και φυσικά απαιτείται πάντα κάποιος χρόνος επαναφοράς στην προηγούμενη εργασία μετά από μια διακοπή.

Πώς μπορούμε λοιπόν να συνδυάσουμε την αποτελεσματικότητα σε εργασίες που χρειάζονται συγκέντρωση και μεγάλα χρονικά διαστήματα (περισσότερο από 10 λεπτά) ενώ παραμένουμε συνεπείς στο κοινωνικό μας δίκτυο που επιζητεί να επικοινωνήσει μαζί μας?

Η μέθοδος που νομίζω ότι είναι χρήσιμη είναι να προσπαθήσετε να δημιουργήσετε ένα φράγμα για τις περισσότερες διακοπές, έτσι ώστε να απελευθερώσετε χρόνο για τις εργασίες σας και να διαχειρίζεστε μαζικά τις διακοπές ανά χρονικά διαστήματα. Με πιο απλά λόγια, 40 λεπτά απόλυτα συγκεντρωμένης εργασίας και 10 λεπτά διαχείριση διακοπών.

Πώς δημιουργούμε αυτό το φράγμα?

E-mail: Ορίστε το Outlook να σας ενημερώνει ανά ώρα για τα νέα email, και μην μπαίνετε στο gMail ή το yahooMail κάθε λεπτό.

Messenger: Προσθέστε το msn plus και χρησιμοποιείστε το boss control feature. Με αυτόν τον τρόπο παραμένετε online, δέχεστε τα μηνύματα αλλά δεν κάνουν pop-up στην οθόνη και μπορείτε να τα διαβάζετε αφού ελέγξετε το email σας. Διαφορετικά, μπορείτε να βάλετε “Απασχολημένος” και να ενημερώνεται σε φιλικό τόνο ότι δεν μπορείτε να μιλήσετε και ότι θα επανέλθετε σε λιγότερο από μία ώρα.

Twitter: Απενεργοποιήστε την αυτόματη αποστολή email για νέους followers/μηνύματα.

Facebook: Έχετε ως προεπιλεγμένο το offline chat και επιλέξτε εσείς πότε θα είστε online. Επίσης απενεργοποιείστε τον ήχο κατά τη λήψη μηνύματος. Αν γίνει κάτι σημαντικό θα σας πάρουν τηλέφωνο.

Αν η δουλειά σας είναι στο Internet, ανοίξτε 2 φορές τον περιηγητή (firefox ή Internet explorer) έχοντας στο πρώτο facebook, twitter, e-mail κτλ.. και στο άλλο αυτά που σχετίζονται με την εργασία σας.

Κινητό: Στο αθόρυβο μπροστά σας όταν δουλεύετε και μην αισθάνεστε υποχρεωμένοι να απαντήσετε εκείνη την στιγμή σε ότι δεν είναι επείγον.

Συνήθως οι διακοπές έχουν την εξής προτεραιότητα: κινητό, email, messenger, facebook, twitter. Στον χρόνο που θα διαθέσετε για την διαχείριση τους, βάλτε αντίστοιχες προτεραιότητες.

Τα παραπάνω συνήθως οδηγούν στο να σέβεται κανείς περισσότερο τον χρόνο και την εργασία του, καθώς και το κοινωνικό του δίκτυο. Εξάλλου η εικόνα κάποιου που μιλάει στο κινητό ενώ πληκτρολογεί στον messenger και προσπαθεί παράλληλα να επεξεργαστεί την παρουσίαση που έχει για την επόμενη ημέρα, δεν αφήνει τελικά κανέναν ικανοποιημένο.

4 thoughts on “Σύνδρομο Διάσπασης Προσοχής”

  1. >Απίστευτο άρθρο!!! Αυτό κάνω και μετά δεν προλαβαίνω να διαβάσω καθόλου:Ρ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *