Πως να κρύψεις τις διαφημίσεις του Facebook, του YouTube και της Google

Οι οδηγίες δεν αφορούν κινητά τηλέφωνα και tablet, αλλά λαπτοπ και σταθερούς υπολογιστές

Βήμα 1. Απόκρυψη διαφημίσεων

Το πρόγραμμα που βλέπεις σελίδες στο internet, είτε αυτό είναι το Mozilla Firefox είτε το Google Chrome, μπορεί να ρυθμιστεί για να μην σου εμφανίζει διαφημίσεις.

Για Google Chrome
Για Firefox

Πάτησε το σύνδεσμο ανάλογα με το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς και ακολούθησε τις οδηγίες. Στον υπολογιστή σου θα μπει το πρόγραμμα AddBlock Plus. Είναι ένα πρόσθετο που κρύβει τις διαφημίσεις από το Youtube.com, από το Facebook.com, από τα αποτελέσματα της Google, καθώς και από δεκάδες άλλες ιστοσελίδες.

Βήμα 2. Πες τους ότι δεν θέλεις διαφημίσεις

Ως πολίτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχεις το δικαίωμα να ζητήσεις να μην καταγράφονται δημογραφικά δεδομένα (ηλικία, περιοχή) καθώς και οι αναζητήσεις σου. Αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνει για κάθε υπολογιστή που χρησιμοποιείς, γιατί δεν αφορά τον λογαριασμό σου στην Google ή το Facebook.

Υπάρχουν σύνολο 92 εταιρίες που μαζεύουν τέτοια δεδομένα στην Ευρώπη. Πηγαίνοντας στην σελίδα ρύθμισης της συμπεριφορικής διαφήμισης θα δεις, ότι οι περισσότερες εταιρίες ήδη συλλέγουν δεδομένα για το τι κάνεις.

Σελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Συμπεριφορική διαφήμιση.

Αφού φορτώσει η σελίδα πάτησε “Απενεργοποίηση όλων των εταιριών” και περίμενε να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Μην σε ανησυχήσει αν δεν ολοκληρωθεί για όλες τις εταιρίες.

Βήμα 3. Μην αφήνεις το facebook να βγάλει λεφτά από τις επιλογές σου

Από το 2010 και μετά το facebook χρησιμοποιεί τις ενέργειές σου για να βγάλει λεφτά.

Σενάριο: Σου αρέσει η BMW και η εταιρία κάνει διαφήμιση για να πουλήσει αυτοκίνητα. Στις διαφημίσεις των φίλων σου θα εμφανιστεί η διαφήμιση της BMW και από κάτω ότι εσένα σου αρέσει.

Απενεργοποίησε την αποστολή δεδομένων σου από την Facebook σε τρίτους.
Απενεργοποίησε το να σε χρησιμοποιούν ως μέσο προώθησης της διαφήμισης (όπως στο παράδειγμα)

Πάτησε και τους δύο παραπάνω συνδέσμους και επέλεξε να μην δίνεις τα δεδομένα σου πουθενά.

Βήμα 4. Μην  επιτρέπεις να δουν τις σελίδες που επισκέπτεσαι

Αντίστοιχα με το Addblock plus που κρύβει διαφημίσεις, μπορείς να κρύψεις και τις σελίδες που επισκέπτεσαι. Βάλε το παρακάτω πρόσθετο

Εγκατέστησε το Disconnect

Τεχνικά είναι εφικτό μέσω του μηχανισμού “Like” και του αντίστοιχου “+1” της Google. Ο μηχανισμός λειτουργεί ανοίγοντας ένα iframe στην σελίδα που κοιτάς, στο οποίο υπάρχουν τα cookies σου στο facebook άρα και το ποιος είσαι. Έτσι μπορεί να γνωρίζουν ποιος κοιτάει ποια σελίδα. Μάλιστα η google μπορεί να γνωρίζει πόση ώρα διαβάζεις το κάθε άρθρο, και γενικά κάθε σου κίνηση στη σελίδα.

Για να επιβεβαιώσεις ότι μπήκε το πρόγραμμα, θα πρέπει να μην μπορείς να δεις τα κουμπιά Like και +1 σε σελίδες εκτός του facebook.

Βήμα 5. Μην λες τα μυστικά σου στη Google

Η Google αποθηκεύει κάθε αναζήτηση που κάνεις. Ο καλύτερος τρόπος για να το σταματήσεις είναι να χρησιμοποιείς άλλη μηχανή αναζήτησης. Μία τέτοια σελίδα είναι το duckduckgo.com το οποίο δεν συλλέγει δεδομένα από τους χρήστες, ούτε αποθηκεύει τις σελίδες που έψαξαν.

Γιατί η Google και το Facebook σε ξέρουν καλύτερα από τους φίλους σου;

Οι Google, Facebook και η παρέα τους βγάζουν τον 95% των κερδών τους από τις διαφημίσεις. Από τις διαφημίσεις που εσείς και εγώ επισκεπτόμαστε καθημερινά.

Οι διαφημίσεις για να είναι αποδοτικές πρέπει να σερβίρονται στο κατάλληλο άτομο. Αυτό ονομάζεται στοχευμένη διαφήμιση.

Σωστό Κοσμήματα σε γυναικείο πληθυσμό, αυτοκίνητα στον αντρικό, πακέτα διακοπών σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Λάθος Κοσμήματα σε άντρες (εκτός περιόδων γιορτών), γλυκά σε διαβητικούς, πακέτα διακοπών σε παιδιά.

Είναι όμως εφικτό να ρωτήσει τον καθένα μας τι του αρέσει ή μήπως όχι;

Η απάντηση είναι κάπου ανάμεσα. Δεν μπορεί να μας ρωτήσει αλλά μπορεί να έχει μια πολύ καλή εικόνα!

Πόσο καλά σε ξέρει η Google

Ανεξάρτητα με το αν έχεις συνδεθεί στο λογαριασμό σου στη Google, αυτή μπορεί να διατηρεί ιστορικό των αναζητήσεών σου. Αν σου φαίνεται απίστευτο δες το ιστορικό σου.

Βλέπεις λοιπόν, ότι όχι μόνο κρατάει πότε αναζήτησες τι, αλλά και ανά κατηγορία, μέχρι που έχει και στατιστικά.

Πόσο καλά σε ξέρει το Facebook

Το Facebook είναι γνωστό για τις επιθετικές πρακτικές του, από την πρώτη στιγμή θέλει να ξέρει αν είσαι άντρας ή γυναίκα και την ηλικία σου, παλαιότερα είχε προσθέσει στους όρους χρήσης ότι μπορεί να χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες και τα δεδομένα σου για να βγάζει λεφτά. Πλέον το κάνει..

Αποθηκεύει οτιδήποτε κάνεις, όποιο profil βλέπεις, σε όποιο video πατήσεις το Play, όπου κάνεις like, ακόμα και ποιο άρθρο διαβάζεις.

fb-cover-activity
1. Δίπλα στην εικόνα από το εξώφυλλό σου υπάρχει το κουμπί Activity Log
fb-activity-onlyme
2. Ενεργοποίηση επιλογής Only Me

Εδώ είναι το σημείο που μπορείς να δεις τον όγκο των πληροφοριών που διατηρούνται για την πάρτυ σου. Με λίγα λόγια κάθε σου δραστηριότητα.

Θυμίσου κάθε φορά που έκανες like, κάθε φορά που είπες ότι βρίσκεσαι έξω για καφέ, ή ότι βλέπεις την αγαπημένη σου ταινία.

Γιατί το κάνουν αυτό

Τα δεδομένα αυτά δεν έχει νόημα να πουληθούν, ούτε τα ζητάει η CIA, το FBI, ο Πούτιν ή οι ελοχίμ. Είναι όμως πολύτιμα για τους ίδιους και είναι ο τρόπος με τον οποίο ζουν.

Όταν το IKEA (τυχαίο παράδειγμα) θέλει να κάνει μια χριστουγεννιάτικη διαφημιστική εξτρατία, θα προσπαθήσει να πουλήσει ξεχωριστά σε κάθε άτομο. Ο ενδιάμεσος που γνωρίζει αυτή την πληροφορία είναι η Google και το Facebook.

Η φοιτήτρια που είναι σε σχέση 2 χρόνια θα δει διαφορετική διαφήμιση από κάποιον που έγινε πρόσφατα μπαμπάς. Η πρώτη θα δει δωράκια χουχουλιάρικα (κουβέρτες, ζεστό καφέ στο τζάκι) ενώ ο άλλος ένα παιδικό κάθισμα κ.ο.κ.

Η διαφήμιση θα είναι πολλές φορές πιο αποδοτική, και έτσι τα δύο μέρη (facebook, google και IKEA) θα είναι ευχαριστημένα από την συνεργασία τους..

Ποιος σχεδίασε το robot του Android?

Android logo wallpaper

Η σχεδιάστρια πίσω από το πασίγνωστο λογότυπο λέγεται Irina Blok. Γεννήθηκε στη Ρωσία, σπούδασε στη σχολή τέχνης “Stieglitz, St. Petersburg State Academy of Art and Industry” και ζει στην California.

Οι εταιρίες που έχει εργαστεί περιλαμβάνουν τις Yahoo!, Google, Adobe, Hewlett Packard, Visa, FedEx και Los Angeles Times. Ενώ εργαζόταν στην δεύτερη ως “Senior Creative Designer” στο τμήμα “Creative Lab” σχεδίασε μεταξύ άλλων και το γνωστό πράσινο ρομποτάκι του Android.

Αν ψάχνετε για κάποιον ευφάνταστο γραφίστα, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της μέσω της σελίδας της, μέσω LinkedIn ή Google+.

Τα πιο συνηθισμένα ονόματα με βάση το Facebook

Υπολόγισαν σύμφωνα με το facebook, τις ποικιλίες ονομάτων ανά χώρα, τα πιο συχνά ονοματεπώνημα καθώς και άλλα στατιστικά. Τα στοιχεία δόθηκαν σαν νούμερα μόνο από τους προγραμματιστές στην εταιρία.

Τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα ονόματα στις χώρες τις Ευρώπης

Τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα ονόματα στον κόσμο

Όμοια ονοματεπώνυμα:

  1. 75980 – JOHN SMITH
  2. 14648 – JOE SMITH
  3. 13846 – BOB SMITH
  4. 11199 – MIKE SMITH
  5. 10254 – JUAN CARLOS
  6. 10023 – JANE SMITH
  7. 10014 – MIKE JONES
  8. 9322 – DAVID SMITH
  9. 8534 – SARAH SMITH
  10. 8397 – JAMES SMITH
  11. 8075 – PAUL SMITH
  12. 7850 – MARIO ROSSI
  13. 7718 – STEVE SMITH
  14. 7504 – MARK SMITH
  15. 7419 – CHRIS SMITH
  16. 7167 – JUAN PEREZ
  17. 6890 – MICHAEL SMITH
  18. 6807 – JASON SMITH
  19. 6614 – JOHN JOHNSON
  20. 6244 – LISA SMITH

Όλοι φαίνεται να είναι από το ίδιο σόι, έχουν το ίδιο επίθετο!

Μικρά ονόματα

  1. 1037972 – JOHN
  2. 966439 – DAVID
  3. 798212 – MICHAEL
  4. 647966 – CHRIS
  5. 535065 – MIKE
  6. 526198 – MARK
  7. 511504 – PAUL
  8. 504203 – DANIEL
  9. 494945 – JAMES
  10. 484693 – MARIA
  11. 473145 – SARAH
  12. 446040 – LAURA
  13. 440356 – ROBERT
  14. 434239 – LISA
  15. 433717 – JENNIFER
  16. 415707 – ANDREA
  17. 395264 – STEVE
  18. 392560 – PETER
  19. 385465 – KEVIN
  20. 384864 – JASON

Επίθετα

  1. 1049158 – SMITH
  2. 520943 – JONES
  3. 440978 – JOHNSON
  4. 392709 – LEE
  5. 375444 – BROWN
  6. 372486 – WILLIAMS
  7. 328984 – RODRIGUEZ
  8. 311477 – GARCIA
  9. 277987 – GONZALEZ
  10. 269896 – LOPEZ
  11. 260526 – MARTINEZ
  12. 255625 – MARTIN
  13. 239264 – PEREZ
  14. 236072 – MILLER
  15. 228635 – TAYLOR
  16. 224529 – THOMAS
  17. 220076 – WILSON
  18. 212179 – DAVIS
  19. 204775 – KHAN
  20. 197390 – ALI
  21. 196921 – SINGH
  22. 196829 – SANCHEZ

Τοπ 10 των ιστοσελίδων που μπλοκάρουν οι εταιρίες

Using social sites while at work

Πρωί στο γραφείο.

Αφού έχεις φτάσει στο παραένα και χτύπησες την κάρτα σου, φτιάχνεις το καφεδάκι σου και πριν αρχίσεις την κοπιαστική (;) εργασία σου αποφασίζεις να ρίξεις μια ματιά στο Facebook. Μία, δύο προσπάθειες αλλα ο Browser συνεχίζει να βγάζει εκείνη την εκνευριστική σελίδα: “Ελέγξτε την συνδεσή σας στο internet κτλ κτλ”. Μαλώνετε με τον μηχανογράφο και τότε πέφτει ο κεραυνός, έχετε πέσει θύμα(;) της Blacklist.

Το openDNS δημοσίευσε το τοπ δέκα των ιστοσελίδων που μπαίνουν στη μαύρη λίστα των εταιρειών διότι πιστεύουν ότι μειώνουν την παραγωγικότητα των υπαλλήλων τους και βέβαια τα κέρδη τους, αν και τελευταίες αναλύσεις δείχνουν ότι λίγη ξεκούραση και διάλειμμα με το Facebook αυξάνει την παραγωγικότητα.

Η Μαύρη Λίστα

  1. Facebook.com — 23%
  2. MySpace.com — 13%
  3. YouTube.com — 11.9%
  4. Ad.Doubleclick.net — 5.7%
  5. Twitter.com — 4.2%
  6. Hotmail.com — 2.1%
  7. Orkut.com — 2.1%
  8. Ad.Yieldmanager.com — 1.8%
  9. Meebo.com — 1.6%
  10. eBay.com — 1.6%

Υπάρχει όμως και Whitelist.

Άλλες εταιρείες πάλι, χρησιμοποιούν πολύ πιο δραστικές μεθόδους, μπλοκάροντας εντελώς το Ιντερνετ, τα πάντα, και χρησιμοποιώντας τις whitelist δέχονται μόνο μερικές σελίδες να ανοίγονται και αυτό σε συγκεκριμένες ώρες. Οι σελίδες αυτές  είναι συνήθως:

  1. YouTube.com — 12.7%
  2. Facebook.com — 12.6%
  3. Gmail.com — 9.2%
  4. Google.com — 9%
  5. Translate.Google.com — 6.3%
  6. LinkedIn.com — 6%
  7. MySpace.com — 4.7%
  8. Skype.com — 4.6%
  9. Deviantart.com — 4.3%
  10. Yahoo.com — 3.9%

Ευτυχώς το odysonline.gr δεν είναι σε καμιά λίστα (ακόμη).

Υποκλοπή Δεδομένων: Πώς γίνεται

Δεν έχω λίγες ιστορίες να θυμάμαι από άτομα που τους χάκαρε κάποιος τον λογαριασμό στο Facebook, το e-mail ή άλλο λογαριασμό. Συμβαίνει καθημερινά και ο λόγος είναι η πολύ μικρή ασφάλεια των δεδομένων μας στα δίκτυα υπολογιστών.

Λίγα γενικά αλλά σημαντικά

Το σημείο επικοινωνίας με το internet είναι συνήθως ένα modem-router, όπως αυτό της εικόνας. Σε αυτό, μπορούν ταυτόχρονα να συνδέονται διάφοροι υπολογιστές χρησιμοποιώντας το για την επικοινωνία με τον έξω κόσμο. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι ο κάθε υπολογιστής στέλνει τα δεδομένα του στο router και αυτό με τη σειρά του στο internet. Όταν επιστρέψουν δεδομένα, το router τα στέλνει στον κατάλληλο υπολογιστή.

Το πρόβλημα εδώ είναι ότι όλοι χρησιμοποιούν ένα κοινό δίαυλο-κανάλι επικοινωνίας στο εσωτερικό δίκτυο. Έτσι, οποιοσδήποτε μπορεί να “παρακολουθεί” τα δεδομένα που πηγαίνουν από κάθε υπολογιστή στο router και αντίστροφα. Έτσι λειτουργούν τα δίκτυα υπολογιστών. Όλα τα δεδομένα μεταδίδονται προς όλους τους υπολογιστές και ο κάθε ένας επιλέγει αν ένα τμήμα δεδομένων (πακέτο) τον ενδιαφέρει.

Ο τρόπος

Ο τρόπος που χρησιμοποιούν οι χάκερ για να υποκλέψουν δεδομένα είναι ο παρακάτω. Επιλέγουν να δέχονται στον υπολογιστή τους τα δεδομένα από τον υπολογιστή που τους ενδιαφέρει και όχι μόνο αυτά που στέλνει το ρούτερ σε αυτούς. Έπειτα, “φιλτράρουν” τα δεδομένα που συνέλεξαν μέχρι να βρουν κάτι ενδιαφέρον. Για παράδειγμα, όταν ο χρήστης-θύμα βάλει τα στοιχεία του για να συνδεθεί στο facebook, ο χάκερ θα πάρει ένα πακέτο δεδομένων που θα λέει “username=tralalalala&password=odysonline” με παραλήπτη τη σελίδα του facebook. Έτσι, θα γνωρίζει τα στοιχεία εισόδου μας, τα οποία μπορεί να εκμεταλλευτεί.

Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα προγράμματα που κάνουν αυτή ακριβώς τη δουλειά και με μεγάλη επιτυχία. Βέβαια, με αυτό τον τρόπο μπορούμε να κλέψουμε κάποιον στο ίδιο υποδίκτυο με το δικό μας και όχι γενικά στο internet. Σκεφτείτε όμως ότι υπάρχουν πολλά υποδίκτυα στα οποία θα μπορούσαμε να ανήκουμε εύκολα.

  • Internet καφέ,
  • Το ασύρματο του γείτονα που είναι ξεκλείδωτο,
  • Δωρεάν σημεία wi-fi.

Αυτός είναι ο λόγος που τα Windows μας ενημερώνουν όταν μπαίνουμε σε ένα δίκτυο χωρίς κωδικό ότι μπορούμε να κινδυνεύουμε. Δεν μας λέει τον λόγο, αυτό σας το λέω εγώ.

Τρόποι Προστασίας

Το πιο βασικό είναι να μην έχουμε ξεκλείδωτο το WiFi του σπιτιού μας. Δεύτερο βήμα είναι, όταν μπαίνουμε από ξεκλείδωτα δίκτυα να αρκούμαστε στο σερφάρισμα χωρίς να διαβάζουμε e-mail, facebook κτλ. Από τη στιγμή που θα στείλουμε σε μία σελίδα τα στοιχεία μας για να μπούμε στον λογαριασμό, δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την ασφάλεια. Ο χάκερ θα μπορεί να βλέπει τι στέλνουμε αλλά δεν θα μπορεί να “σπάσει” τον λογαριασμό μας.

Τρίτος τρόπος προστασίας είναι η σύνδεση με https://. Όταν συνδεόμαστε σε μία σελίδα έτσι και όχι με το κλασικό http:// ουσιαστικά έχουμε κλειδώσει τους ματάκηδες απ’ έξω. Φυσικά και αυτός ο τρόπος δεν προσφέρει μεγάλη ασφάλεια, όμως μερικές φορές είναι αρκετο.

Αρκετές σελίδες υποστηρίζουν αποστολή κωδικών με https:

  • https://facebook.com
  • https://encrypted.google.com/
  • https://mail.google.com/

Οι περισσότερες σοβαρές σελίδες μας προστατεύουν κατά τη διάρκεια εισαγωγής των στοιχείων μας. Ωστόσο, αυτή η προστασία δεν είναι πολύ ουσιαστική και ως μοναδικός τρόπος προστασίας παραμένει το να συνδεόμαστε από δικά μας δίκτυα στα οποία γνωρίζουμε ποιος έχει πρόσβαση.

Το ρητό “Αν θέλει κάποιος να το σπάσει, το σπάει” ισχύει, όμως, λίγα μικρά πράγματα μπορούν να αλλάξουν το “πότε” σε “ποτέ”.

Πως βγάζουν λεφτά η Google και το Facebook

Πως βγάζουν λεφτά η Google και το Facebook

Η σύντομη απάντηση είναι “από τις διαφημίσεις”. Το 95% των εσόδων της Google και το 99% της facebook προέρχονται από τις διαφημίσεις που προβάλουν στις σελίδες τους. Παρακάτω θα δούμε πώς εκμεταλλεύονται εμάς σαν ανθρώπους για να μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους.

Πώς γίνεται αυτό

Και οι δύο εταιρίες λειτουργούν ως ενδιάμεσος σταθμός ανάμεσα στον διαφημιζόμενο και τον χρήστη. Οι εταιρίες πληρώνουν για να προβληθούν και οι ενδιάμεσοι εμφανίζουν τις διαφημίσεις σε εμάς. Έτσι, δεν χρειάζεται η κάθε εταιρία που θέλει να διαφημιστεί να έρχεται σε επαφή απευθείας με εμάς, κάτι το οποίο θα ήταν ασύμφορο.

Λίγη θεωρία marketing

Το πιο κερδοφόρο είδος διαφήμισης είναι η στοχευμένη. Δηλαδή, όταν οι θεατές της διαφήμισης είναι άμεσα ενδιαφερόμενοι με αυτήν. Τέτοια παραδείγματα είναι τα παιχνίδια της Play-School σε μία έγκυο γυναίκα, τα φοιτητικά έπιπλα σε κάποιον τελειόφοιτο λυκείου ή ακόμα και τα εκπτωτικά κουπόνια για ταξίδια σε κάποιον που είναι έτοιμος να φύγει για διακοπές.

Περιουσία Google και Facebook

Το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείων αυτών των εταιριών είναι τα στοιχεία των χρηστών. Είμαι 19 χρονών, με λένε Μαρία, Ακούω Jazz, μου αρέσει το Μπάσκετ κτλ. Η εκμετάλλευση αυτών των στοιχείων δίνει στις εταιρίες έσοδα άνω των 3.000.000€ ανά ημέρα.

Πως γίνεται η εκμετάλλευση των στοιχείων μας

Ας το δούμε αυτό με ένα παράδειγμα. Είμαι η εταιρία Calvin Klein και θέλω να προωθήσω τη νέα σειρά ρούχων για άντρες. Δεν με ενδιαφέρει η διαφήμιση στην τηλεόραση γιατί δεν με ενδιαφέρει να διαφημιστώ σε όλους. Οι ομάδες των ηλικιωμένων και των νιόπαντρων μου είναι αδιάφορες, επίσης προτιμώ άτομα 14 – 30 χρονών ευκατάστατα από χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Επίσης, θα με ενδιέφερε να διαφημιστώ περισσότερο στους φίλους αυτών των ατόμων τις μέρες πριν τα γενέθλιά τους, ώστε οι φίλοι να σκεφτούν το προϊόν μου σαν δώρο στους εορτάζοντες που ταιριάζουν σε αυτό το προφίλ ατόμων. Σε αυτούς η διαφήμηση θα πιάσει. Εδώ έρχονται αυτές οι εταιρίες και λένε “Έχουμε 70.000.000 χρήστες που ταιριάζουν σε αυτό το προφίλ, σε διαφημίζω σε αυτούς και μόνο”. Οπότε, ο διαφημιζόμενος κερδίζει πολλά, η Google και το Facebook ακόμα περισσότερα και όλα αυτά με την εκμετάλευση των σχεδόν αδιάφορων στοιχείων που έχουμε δώσει χρησιμοποιώντας τις πλατφόρμες τους.

Από πού βρίσκουν τα στοιχεία μας

Κάθε κίνηση στο facebook και κάθε αναζήτηση στο google καταγράφονται. Τα group που κάναμε like και το θέμα των αναζητήσεων μας δημιουργούν ένα ψυχολογικό προφίλ το οποίο αποκαλύπτει πολλές πληροφορίες για εμάς σαν άτομα. Το ίδιο που θα έκανε και ένας ψυχολόγος. Θα έχετε παρατηρήσει ότι οι διαφημίσεις ειδικά στο facebook σας φαίνονται ενδιαφέρουσες. Αντίθετα, αν δείτε τις διαφημίσεις από ένα άτομο διαφορετικού φίλου ή ηλικίας θα σας φανούν αδιάφορες.

Παραπάνω στοιχεία

  • Τον Οκτώβριο του 2007 η Microsoft αγόρασε το 1,6% του facebook για 240 εκατομμύρια δολάρια. Αυτή η τεράστια αγορά δεν της έδωσε κέρδη από τις διαφημίσεις που προβάλλονται στο facebook, αλλά ως μέτοχος δικαιούται πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών.
  • Η άδεια χρήσης του facebook (αυτή που αποδεχτήκαμε όλοι όταν φτιάξαμε λογαριασμό) αναφέρει ότι όλα τα στοιχεία που εισάγουμε στο σύστημά τους όπως συνήθειες, φωτογραφίες, σχόλια και οποιαδήποτε κίνηση, αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της εταιρίας και έχει κάθε δικαίωμα να το χρησιμοποιήσει για να έχει κέρδος.
  • Εδώ να αναφέρουμε την πιο κρυμμένη ρύθμιση του facebook που αναφέρει ότι επιτρέπουμε στην εταιρία να δείχνει ποιες διαφημίσεις μας αρέσουν. Το ζουμί εδώ είναι πάλι marketing. Ένα προϊόν που αρέσει σε εμάς είναι παρακίνηση και για έναν ακόμα. Σκεφτείτε πόσο πολύ μας παρακινούν οι φίλοι μας στις αγορές. Οπότε, αν μας αρέσει μία διαφήμηση, πολύ πιθανό να την δει θετικά και κάποιος από την παρέα μας ο οποίος με τη σειρά του θα παρακινήσει μερικούς ακόμα… Η κρυμμένη ρύθμιση βρίσκεται εδώ και από προεπιλογή αναφέρει ότι δεχόμαστε αυτό τον όρο, να βοηθάμε εταιρίες και το facebook να βγάλουν περισσότερα χρήματα.
  • Η Google καταγράφει κάθε αποτέλεσμα αναζήτησης που κάνουμε. Κάντε δεξί click σε έναν σύνδεσμο αποτελέσματος της google και δείτε τι λέει, θα είναι κάτι της μορφής “http://www.google.gr/url?sa=t&source=web&cd=3&ved=0CCEQFjAC&url=http%3A%2F%2Fodysonline.gr%2F&ei=lVVpTOnqBZ6cOMDi4bkF&usg=AFQjCNHh_38he5AjIvHgnHvHskLJ2frwqg&sig2=cSXpALmovVbf5vLCBd7Y8A” αντί να αναφέρει απλά την σελίδα προορισμού.
  • Η είσοδος στο google.com ή google.gr αποθηκεύει δύο cookies. Το PREF και το NID τα οποία είναι μοναδικά ανά υπολογιστή και διαρκούν για 1 μέρα και 6 μήνες αντίστοιχα. Με αυτό τον τρόπο αποθηκεύει τις αναζητήσεις μας όταν δεν διαθέτουμε λογαριασμό google, διαφορετικά υπάρχει το cookie SNID στη θέση του NID.

Κάποιος ο οποίος λειτουργεί με όλους αυτούς τους μηχανισμούς στη βάση του, καταλαβαίνετε τι δύναμη και γνώση μπορεί να αποκτήσει για εμάς, τον κάθε ένα ξεχωριστά, μετά από χρόνια χρήσης των εργαλείων τους. Ουσιαστικά η Microsoft με 240 εκ. δολάρια αγόρασε τις συνήθειες 500.000.000 χρηστών. Οι συνήθειες αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τους παραπάνω λόγους αλλά ακόμα και για την δημιουργία νέων προγραμμάτων βασισμένων στις συνήθειές μας.

Υπάρχει και άλλο

Οι δύο κολοσσοί έχουν συνάψει συμφωνία. Πλέον, οι διαφημίσεις στο facebook σχετίζονται πάρα πολύ με τις αναζητήσεις στο google. Αυτό είναι εμφανέστατο σε εμάς. Ψάχνουμε για ρολόι συγκεκριμένης μάρκας στο google και την επόμενη μέρα εμφανίζεται αντίστοιχη διαφήμηση στο facebook. Τέτοια παραδείγματα έχουν συμβεί σε αρκετούς γνωστούς μου και τα έχω συναντήσει και σε άλλες χώρες οπότε δεν μπορούμε να μιλάμε για τύχη.

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς

Για εμάς τους χρήστες, αυτό δεν είναι κακό. Έχουμε πρόσβαση σε υπηρεσίες αρκετά ποιοτικές, εμφανίζονται διαφημίσεις που μας ενδιαφέρουν. Το χρήμα κινείται και η αγορά πάει καλά. Ωστόσο, οι διαφημίσεις σπάνια είναι ειλικρινής και πολλές φορές γίνονται απάτες σε βάρος μας. Βέβαια, όσο περισσότερο χρησιμοποιούμε τις υπηρεσίες τους, τόσο περισσότερα μαθαίνουν για μας και ίσως κάτι τέτοιο γυρίσει μία μέρα μπούμερανγκ.

Κουλουράκια facebook και twitter

Κουλουράκια Facebook και Twitter

Μία φουρνάρισσα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού είχε την ιδέα να φτιάξει αυτά τα κουλουράκια. Έχουν σχέση με το facebook και το twitter, μερικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ακόμα και για προσκλητήριο γάμου. Όπως είναι φυσικό, έχουν κάνει θραύση. Οι διευθύνσεις και τα ονόματα που χρησιμοποιούνται δεν είναι αληθινά.

Ακολουθούν μερικές ακόμα φωτογραφίες με τα κοινωνικά κουλουράκια.

πηγή: iAmBaker

Αναγνώριση προσώπου στο facebook και αυτόματο tag-άρισμα

Ένα νέο χαρακτηριστικό θα είναι πλέον διαθέσιμο στους χρήστες του Facebook και αφορά την αναγνώριση προσώπων στις φωτογραφίες. Έτσι, ενώ μέχρι τώρα όταν “ανεβάζει” κάποιος χρήστης φωτογραφίες και στη συνέχεια θελήσει να μαρκάρει (tagάρει ελληνιστί!) τους φίλους του, αναγκάζεται να τους επιλέξει κ.λπ., πλέον το Facebook θα αναγνωρίζει τα πρόσωπα σε μια φωτογραφία και θα προτρέπει την ταυτοποίησης – μαρκάρισμα τους.

πηγή